Promotiemateriaal is een klassieke vorm van je naam verspreiden. Tegenwoordig neemt het steeds meer vormen aan. Zo ken je de T-shirts met bedrijfslogo’s erop, maar nu ook meer originele manieren van promoten. Een manier die goed in de aarde lijkt te vallen bij zowel klant als bedrijf is het gebruik maken van polaroid. Bij een polaroid evenement worden er foto’s gemaakt waarvan op het frame een bedrijfslogo staat. Hieronder is te lezen wat voor een leuke voordelen deze manier van je bedrijf promoten, heeft!

Bereik je doelgroep

Polaroid gebruiken als promotiemateriaal wordt steeds populairder en dat is niet zonder reden. Het heeft alles te maken met de doelgroep die goed te bereiken is. In het geval dat de doelgroep een jonger publiek is, is polaroid helemaal perfect. Wat je ziet gebeuren is dat steeds meer jongeren het leuk vinden om foto’s te maken met polaroid. Het is simpel, niet te duur en ook heel leuk. Het kost meer tijd om een foto van de telefoon op papier te krijgen. Met een polaroid camera heb je een foto meteen in handen, en het is hartstikke leuk om deze foto’s dan ergens op te hangen, ergens op te plakken of zelfs cadeau te geven. 

Contact

Als je met polaroid werkt als promotiemateriaal dan is het contact tussen de fotograaf en de bezoeker op een evenement erg belangrijk. Je kan een tussenpersoon gebruiken als fotograaf maar je kunt ook iemand van het bedrijf zelf inzetten om op een evenement een bedrijf te promoten door middel van polaroid. Hierdoor gebruik je polaroid als middel om laagdrempelig in gesprek te gaan over haar bedrijf. Een voorwaarde daarvoor is Natuurlijk wel dat een bezoeker van een evenement interesse heeft in Waarom je daar staat. Een voorbeeld van een mismatch is een adviesbureau dat reclame maakt op een theaterfestival. Maar promotiemateriaal kan ook gewoon uitgedeeld worden Zonder een gesprek te hoeven volgen kom maar het product met de naam van jouw bedrijf rond laten gaan tussen de mensen is dan je  einddoel.

Origineel product

Het leukste aan polaroid is dat er sprake is van een heel origineel product wat betreft promotiemateriaal. Bekend promotiemateriaal zijn bijvoorbeeld pennen. Maar deze raakt men veel kwijt, ofwel letten ze eigenlijk niet echt wat er op de pen staat. In het geval van polaroid valt het meteen in het oog. Als je naar de foto kijkt, zie je een bedrijfslogo op de instant photo frame ook meteen.